dilluns, 30 d’agost del 2010

Raise your voice

Ho sé, vaig tard, però estic mandrosa… dues setmanes després em decideixo a escriure quelcom de les vacances…
Aquest any han sigut estranyes, curtes i properes… el més lluny que hem anat a estat Àustria. Un destí proper però un gran retrobament!
I un nou descobriment… entre altres coses en el parell de dies que vaig ser allà vaig descobrir la ciutat de Linz (moooolt passada per aigua) i el seu Ars Electronica Center, en podríem dir un museu de la ciència o un museu del futur (tant futur que fa una mica de por veure les coses que expliquen). Podria passar hores explicant les diferents exposicions, però no val la pena, us deixo el link i us recomano una visita a Linz i en general a Àustria... un paisatge espectacular!
Així que només parlaré una miqueta de una de les exposicions temporals: “Raise your voice”
“Aixeca la veu” és una expressió utilitzada per dir parla alt i clar i per prendre acció contra les desigualtats globals i els “diables” socials. Per això el nom d’aquesta exposició, perquè també vol alçar la veu.
Els artistes en aquesta exposició volen, a partir dels seus treballs, renyar a l’espectador i crear vincles entre actes i xifres abstractes i els actes i circumstancies de la nostra vida quotidiana. D’aquesta manera se’ns mostren, per exemple, formes d’aprofitar de forma creativa els recursos que ja no s’aprofiten o declaracions d’intencions per aconseguir la participació activa de la gent dites amb paraules molt clares per fer que aquestes intencions ressonin i tothom les escolti”.
Hi havia un projecte de vaixell fet amb totes les ampolles de plàstic trobades en el mar, una exposició de fotos preses en supermercats mostrant la quantitat d’envasos que es generen cada dia per omplir la nevera, una exposició de còmics amb crítiques diverses, però una iniciativa que vaig trobar súper curiosa varen ser els “Complaints Choirs”, una iniciativa que va començar l’any 2005 per iniciativa de dos finlandesos.
Si busqueu a la web en trobareu varis i si busqueu per youtube segurament veureu altres exemples, jo aquí us en deixo un. Algú s’anima? Sóc boníssima amb les queixes però fatal cantant... jo poso la lletra :P

1 comentari:

Anònim ha dit...

Núria, mn'he colat al teu blog per casualitat i m'ha agradat molt.
Continua escrivint q és molt interessant!!!
mar (e.o.i)